maandag 6 februari 2012

Staren naar pixels en aan het borduren:P

Het is een hoop werk om de digitale bestanden helemaal kloppend te maken: veel ontwerpen kloppen nog niet qua schaal en moeten goed gezet worden voor 3 meter lengte. Sowieso is het even lastig inkomen in andersmans systeem van archiveren en opslaan, ik heb uiteraard al dingen verkeerd opgeslagen of overschreven :P Het is veel wachten tot alles geladen is, de zware bestanden laten onze computers en hersens kraken:P Ook moet alles perfect repeteren aan elkaar, op de pixel nauwkeurig moeten de ontwerpen aansluiten, een precisieklusje waar ik steeds mijn hoofd bij moet houden. Naast de reeds bestaande ontwerpen, zijn Wies en ik ook bezig met het maken van een eigen dessin. Gonnette heeft ons het uitgangspunt gegeven van waaruit we een ontwerp gaan maken: namelijk het combineren van een digitale rastervorm (gemaakt in illustrator) met borduren. We hebben het raster uitgeprint, waarna we er verder op borduren met fluordraad. Dit gaan we later weer fotograferen en de vormen omzetten naar een patroon. Eerst was ik juist strak aan het het naaien, maar dit was niet de bedoeling: het moest veel losser, met losse draadjes die als haar over elkaar heen vallen. De eerste poging heb ik daarom aan de kant geschoven en poging twee was meer in de goede richting. Zo op het eerste gezicht was het nog niet echt veel: een rastervormpje op een a4'tje met draadjes eruit, maar goed, dit dient natuurlijk als basis. Wies en ik zijn aan het fotograferen geslagen om het later op de computer te bewerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten